Група " Барвисті метелики"
Вихователі групи: Михайленко Ольга Володимирівна, Басиста Оксана Вячеславівна.
Помічник вихователя: Шакота Світлана Петрівна
Напрямки роботи групи:
Найперспективнішим напрямом формування соціальної компетентності дитини є робота з казкою, над якою і працює наша група. Вправи з казкою – це те, що природно необхідно дошкільнятам. Казка – це форма спілкування та передачі досвіду. У казках можна знайти повний перелік людських почуттів, проблем і образні способи їх розв’язання. Виховання і навчання завжди починається з казки. Кожна казка це ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже і їхніх дій щодо розв’язування певних завдань. Без казки – живої, яскравої, яка захоплює свідомість і почуття дитини – неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови. Казкові проблеми та способи їх вирішення сприяють вихованню певних рис людини, у підготовці дитини до сприйняття світу і Всесвіту.
Знайомлячи дітей з казками великого педагога В.О.Сухомлинського програма передбачає розвиток творчої і неординарної особистості дитини, націлює педагогів на розуміння того, щоб діти вчились подумки виконувати разом з героєм ті чи інші завдання, тим самим готуючи свій розум до майбутньої діяльності, логічно висловлювати свої думки, фантазувати, здобувати широкий словниковий запас тощо.
Поради для дітей:
Дидактичні ігри за казками В. Сухомлинського.
Гра «Чарівне коло ввічливості»
Після читання оповідання В. Сухомлинського «Скажи людині: «Здрастуйте!» всі діти стають у чарівне коло ввічливості. Одна дитина каже будь-яке ввічливе слово своєму сусідові. Той, у свою чергу, повторює це слово і додає до нього своє. Наступний по колу повторює два попередні ввічливі слова і додає до нього своє. Потім вихователь пропонує дітям уявити, що слова ожили і розповіли вам чарівні історії зі свого життя. Пропонує вибрати будь-яке ввічливе слово і разом складають історію з його життя.
Гра «Складаємо казку з предметів»
Вихователь пропонує дітям декілька предметів, не пов’язаних між собою логічно або малюнків, на яких зображені ці предмети. Дітям необхідно скласти свою казку, у якій будуть використані ці малюнки. Вона повинна бути не дуже довгою, але цікавою і веселою.
Гра «Навпаки»
Після прочитання казки Сухомлинського промовляє дітям фрази з неї, а діти доповнюють їх словами, що є протилежними за змістом
Казка «Права і ліва рука»: Права рука працює, а ліва (ледарює).
Казка «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку»: Сніжинка холодна, а долонька (тепла).
Казка «Квітка сонця»: Сонечко в небі, а соняшник (на землі).
Гра «Складаємо красиве речення»
Вихователь промовляє речення за змістом знайомих казок
В. О. Сухомлинського:
- Батько вирізав коника. Що я сказала?
- Речення.
- Скільки в ньому слів?
- Три.
- Давайте зробимо так, щоб в реченні стало більше слів. Який коник?
- Спритний, баский, вогнегривий.
- З чого зробив його тато?
- З дерева.
- Кому тато подарував коника?
- Юркові.
- Послухайте, яке гарне речення: «Тато зробив з дерева спритного, баского вогнегривого коника й подарував Юркові».
Гра «Добери прислів’я»
Послухавши казку В. О. Сухомлинського, діти разом пригадують прислів’я, яке найкраще передає її зміст.
Казка «Як білка Дятла врятувала»: Добре серце за чужу біду болить.
Казка «Сонце і Сонечко»: У лиху годину пізнаєш вірну людину.
Казка «По волосинці»: Маленька праця краща за велике неробство.
Гра «Придумай закінчення»
Вихователь пропонує дітям домислити долю казкового героя, змінивши його характер, обставини: «Уявімо, що Петрик – боягуз…» (Казка «Петрик, Кошеня й Собака», «А що, якби все в світі справді стало однаковим?..»( казка «Пурпурова квітка» і т. д.
Гра «Розкажи, що на малюнку»
Вихователь пропонує розглянути малюнки і за змістом малюнка, що сподобався, скласти казочку.
Гра «З якої казки герой»
Діти розглядають ілюстрації до казок Сухомлинського, потім знаходять героїв і придумують про нього в свою казочку.
Назва гуртка: Літературна студія "Казкарик"
Мета гуртка: Формування загально-людських цінностей, духовно-моральних орієнтирів. Створення умов для підвищення моральної активності дошкільників.
Сприяти духовно-моральному розвитку дітей, виховання любові до ближнього, Батьківщини.
Напрямки моєї роботи в группі:
- збагачувати наочно – чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та добру поведінку;
- сприяти розумінню того, яке велике значення має дотримання моральних прав та норм в житті кожної людини;
- формувати вміння розуміти позитивні й негативні вчинки, давати їм оцінку;
- закріплювати вміння дотримуватись моральних прав і норм у повсякденному житті.