Група " Барвисті метелики"

Вихователі групи: Михайленко Ольга Володимирівна, Басиста Оксана Вячеславівна.

Помічник вихователя: Шакота Світлана Петрівна

Напрямки роботи групи:

Найперспективнішим напрямом формування соціальної компетентності дитини є робота з казкою, над якою і працює наша група. Вправи з казкою – це те, що природно необхідно дошкільнятам. Казка – це форма спілкування та передачі досвіду. У казках можна знайти повний перелік людських почуттів, проблем і образні способи їх розв’язання. Виховання і навчання завжди починається з казки. Кожна казка це ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже і їхніх дій щодо розв’язування певних завдань. Без казки – живої, яскравої, яка захоплює свідомість і почуття дитини – неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови. Казкові проблеми та способи їх вирішення сприяють вихованню певних рис людини, у підготовці дитини до сприйняття світу і Всесвіту.

Знайомлячи дітей з казками великого педагога В.О.Сухомлинського програма передбачає розвиток творчої і неординарної особистості дитини, націлює педагогів на розуміння того, щоб діти вчились подумки виконувати разом з героєм ті чи інші завдання, тим самим готуючи свій розум до майбутньої діяльності, логічно висловлювати свої думки, фантазувати, здобувати широкий словниковий запас тощо.

Поради для дітей:

Дидактичні ігри за казками В. Сухомлинського.

 Гра «Чарівне коло ввічливості»

Після  читання оповідання В. Сухомлинського «Скажи людині: «Здрастуйте!» всі діти стають у чарівне коло ввічливості. Одна дитина каже будь-яке ввічливе слово своєму сусі­дові. Той, у свою чергу, повторює це слово і додає до нього своє. Наступний по колу повторює два по­передні ввічливі слова і додає до нього своє. Потім вихователь пропонує дітям уявити, що слова ожили і розповіли вам чарівні історії зі свого життя. Пропонує ви­брати будь-яке ввічливе слово і разом складають історію з його життя.

Гра «Складаємо казку з предметів»

            Вихователь  пропонує дітям декілька  предметів,  не пов’язаних між собою логічно або малюнків, на яких зображені ці предмети. Дітям необхідно скласти свою казку, у якій будуть використані ці малюнки. Вона повинна бути не дуже довгою, але цікавою і веселою.

Гра «Навпаки»

            Після прочитання казки Сухомлинського  промовляє дітям фрази з неї, а діти доповнюють їх словами,  що є протилежними за змістом

Казка «Права і ліва рука»: Права рука  працює, а ліва (ледарює).

Казка «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку»: Сніжинка холодна, а долонька (тепла).

Казка «Квітка сонця»: Сонечко в небі, а соняшник (на землі).                                                      

Гра «Складаємо  красиве речення»

            Вихователь   промовляє речення за змістом знайомих казок

В. О. Сухомлинського:

- Батько вирізав коника. Що я сказала?

- Речення.

- Скільки в ньому слів?

- Три.

- Давайте зробимо так, щоб в реченні стало більше слів. Який коник?

- Спритний, баский, вогнегривий.

- З чого зробив його тато?

- З дерева.

- Кому  тато подарував коника?

- Юркові.

- Послухайте, яке гарне речення: «Тато зробив з дерева спритного, баского вогнегривого коника й подарував Юркові».

Гра  «Добери прислів’я»

Послухавши казку В. О. Сухомлинського,  діти  разом пригадують прислів’я, яке найкраще передає її зміст.

Казка «Як білка Дятла врятувала»Добре серце за чужу біду болить.

Казка «Сонце і Сонечко»: У лиху годину пізнаєш вірну людину.

Казка «По волосинці»: Маленька праця краща за велике неробство.

Гра «Придумай закінчення»

Вихователь пропонує дітям  домислити долю казкового героя,  змінивши його характер, обставини: «Уявімо, що Петрик –  боягуз…» (Казка «Петрик, Кошеня й Собака», «А що, якби все в світі справді стало однаковим?..»( казка «Пурпурова квітка» і т. д.

Гра «Розкажи, що на малюнку»

Вихователь пропонує розглянути малюнки і за змістом малюнка, що сподобався, скласти казочку.            

Гра «З якої казки герой»

Діти  розглядають ілюстрації до казок Сухомлинського, потім знаходять героїв і придумують про нього в свою казочку.

Назва гуртка: Літературна студія "Казкарик"

Мета гуртка: Формування загально-людських цінностей, духовно-моральних орієнтирів. Створення умов для підвищення моральної активності дошкільників.

Сприяти духовно-моральному розвитку дітей, виховання любові до ближнього, Батьківщини.

Напрямки моєї роботи в группі:

  •  збагачувати наочно – чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та добру поведінку;
  • сприяти розумінню того, яке велике значення має дотримання моральних прав та норм в житті кожної людини;
  • формувати вміння розуміти позитивні й негативні вчинки, давати їм оцінку;
  • закріплювати вміння дотримуватись моральних прав і норм у повсякденному житті.