КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
«Національно – патріотичне виховання дошкільників»
«Той, хто забув колиску, з якої піднявся,
Щоб піти по землі, хто байдужий до
матері, що вигодувала та виховала
його, нездатен переживати високі
патріотичні почуття»
В.Сухомлинський
Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський зазначав: «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі. Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилось прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини».
Основними напрямами патріотичного виховання є:
— формування уявлень про сім’ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.
Завдання патріотичного виховання
- Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї,
дитячогосадка, міста).
- Почуття власної гідності як представників свого народу.
- Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей.
- Формування духовно-моральних взаємин.
- Формування любові до культурного спадку свого народу.
- Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.
Особистісні якості та риси характеру,
притаманні свідомому громадянину й патріоту
- повага до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу;
- працьовитість;
- висока художньо-естетична культура;
- патріотична самосвідомість та громадянська відповідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
- повага до Конституції, законів Української держави;
- досконале знання державної мови.
Методи і форми
роботи з патріотичного виховання
- Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць
- Розповіді вихователя
- Бесіди з цікавими людьми
- Екскурсії
- Спостереження
- Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
- Бесіди з батьками ,спільні екскурсії.
Засоби навчання:
- Національні іграшки, книги, ілюстрації та ін.;
- Мультимедійні посібники, звукозаписи;
- Рольова гра, колективно-творча гра;
- Спеціально підібраний мовний матеріал;
- Розучування віршів, пісень;
- Інсценування казок, віршів, пісень;
- Ігри рухливі, дидактичні, тематичні, творчі.
Змістові питання з виховання патріотизму у дітей:
1. Що таке Батьківщина?
2. Кого називають патріотом?
3. Де я живу? Моя Батьківщина – Україна (мій будинок, моя вулиця, моє місто, моя країна - Україна)
4. Що ви знаєте про символи України? (державні та народні символи)
5. Пам'ятки культури нашої місцевості
6. Кого я люблю найбільше? (моя сім'я)
7. Яка вона, моя рідна мова? (усна народна творчість: легенди і перекази. Краса мови в творах українських письменників і поетів)
8. Що я знаю про свята і традиції мого народу? (державні та народні свята; традиції їх відзначення)
9. Ким можемо гордитися? (видатні українці минулого та сучасності)
10. Яким був побут та звичаї моїх предків? (українська оселя)
11. Як бути здоровим?
12. Люблю і бережу природу – люблю свою Батьківщину.
13. Бачимо і цінуємо красу рідної землі в різні пори року: спостереження, дослідження, суспільно-корисна праця, творчі роботи.