КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

«Національно – патріотичне виховання дошкільників»

«Той, хто забув колиску, з якої піднявся,

Щоб піти по землі, хто байдужий до

матері, що вигодувала та виховала

його, нездатен переживати високі

патріотичні почуття»

В.Сухомлинський

Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський зазначав: «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі. Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилось прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини».

Основними напрямами патріотичного виховання є:

— формування уявлень про сім’ю, родину, рід і родовід;

— краєзнавство;

— ознайомлення з явищами суспільного життя;

— формування знань про історію держави, державні символи;

— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

— формування знань про людство.

Завдання патріотичного виховання

  • Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї,

дитячогосадка, міста).

  • Почуття власної гідності як представників свого народу.
  • Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей.
  • Формування духовно-моральних взаємин.
  • Формування любові до культурного спадку свого народу.
  • Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.

Особистісні якості та риси характеру,
притаманні свідомому громадянину й патріоту

  • повага до батьків, свого ро­доводу, традицій та історії рідного народу;
  • пра­цьовитість;
  • висока художньо-естетична культура;
  • патріотична самосвідомість та громадянська від­повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
  • повага до Конституції, законів Української держави;
  • досконале знання державної мови.

                                                                                                         

Методи і форми

роботи з патріотичного виховання

  • Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць
  • Розповіді вихователя
  • Бесіди з цікавими людьми
  • Екскурсії
  • Спостереження
  • Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
  • Бесіди з батьками ,спільні екскурсії.

Засоби навчання:

- Національні іграшки, книги, ілюстрації та ін.;

- Мультимедійні посібники, звукозаписи;

- Рольова гра, колективно-творча гра;

- Спеціально підібраний мовний матеріал;

- Розучування віршів, пісень;

- Інсценування казок, віршів, пісень;

- Ігри рухливі, дидактичні, тематичні, творчі.

Змістові питання з виховання патріотизму у дітей:

1. Що таке Батьківщина?

2. Кого називають патріотом?

3. Де я живу? Моя Батьківщина – Україна (мій будинок, моя вулиця, моє місто, моя країна - Україна)

4. Що ви знаєте про символи України? (державні та народні символи)

5. Пам'ятки культури нашої місцевості

6. Кого я люблю найбільше? (моя сім'я)

7. Яка вона, моя рідна мова? (усна народна творчість: легенди і перекази. Краса мови в творах українських письменників і поетів)

8. Що я знаю про свята і традиції мого народу? (державні та народні свята; традиції їх відзначення)

9. Ким можемо гордитися? (видатні українці минулого та сучасності)

10. Яким був побут та звичаї моїх предків? (українська оселя)

11. Як бути здоровим?

12. Люблю і бережу природу – люблю свою Батьківщину.

13. Бачимо і цінуємо красу рідної землі в різні пори року: спостереження, дослідження, суспільно-корисна праця, творчі роботи.